Nej, jag har inte drunknat, bara simmat i Medelhavet lite...

Jag menar, om ni undrar vart jag tagit vägen så kan jag bara säga att allt e lugnt, (eller nej), jag har bara inte haft så mkt överflödig tid. Jag har:

- Varit i Perpignan torsd-söndag, med familjen + en till familj (jättetrevlig familj bestående av två pojkar, deras mamma och hennes flickvän, en norsk tjej) Dvs spendat tre hela dygn i ett pyttelitet men perfekt sommarställe 500 meter från stranden, medelhavet! Var lite tveksam på om jag skulle följa med eller inte, jag menar familjen är verkligen super men tio pers i ett hus gjort för 4, i flera dygn... men det gick oväntat bra! Mkt tid på stranden, jag badade för första ggn för i år =) Å så en massa mat och vin för oss vuxna... nejmen det var trevligt, tyvärr inte jättebra väder alla dagar men ändå. 

-Sen så har jag skrivet en meterlång lista över grejer som måste göras, klaras av... det kommer lite då och då, och just nu är det en himla massa...en massa biljetter att bokas, presenter att köpas/göras, girlanger att vikas, planering...Men vet ni vad? Idag har jag köpt min hem-biljett! Den 14 juli kommer jag, dvs två månader from nu, på Frankrikes nationaldag. Tajming! Lite synd att missa själva dagen, men men, så är det. Hittade billiga och bra biljetter från Toulon, och flyget går 11.00 och kommer fram runt 14.00. Perfekt! Alternativet var torsdags morgon halv sju från Marseille, och kände inte riktigt för ännu en flygplansnatt...det var ju inte så länge sen sist. Men så är det! Nu är det definitivt! 

- Däremot så är det ännu närmare till nästa lilla utflykt. Marseille! Nu är det bara 9 dagar kvar. Tält införskaffade, campingplats återstår. Men snart så! 

Har tusen grejer att berätta, bloggar allt för sällan, men måste gå och lägga mej. Tänkte skolka från franskan imorn, men måste va uppe å passa barnen en stund innan skolan imorn så vi får väl se hur det blir med det. Nighty nighty!

Lite pics från förra veckan föresten. Jag, Elisabeth, Ida och Stina. Vilket Scandinaviskt gäng!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0