Update

Liten update, tout va bien, tiden rullar på, snart april. 
Älskar vädret som vart, nu väntar regn, men efter regn kommer solsken såklart. 
Veckan var bra, helgen likaså, inget världsomvändande har hänt men vi roar oss som vanligt. 
Årets första picknick-fest vid la Garonne, utflykt till Albi i söndags:
Superfin stad med enorm gammal katedral och underbar strand vid floden, betalade 11 euro för en microvågsugns-paj och otvättad sallad. Stackars Silla firade födelsedagen med att lägga pizzor i bilen och var stans, att hon aldrig lär sig =P
Hänger med Meike och Ida mest varje dag, roar oss med planer inför sommaren. Så en liten parantes med juli/augustis händelser:

Slutar här när skolorna slutar, runt 2 juli. Tar mitt pick och pack  och ser mig runt längs franska rivieran, Nice och Monaco är det tänkt. Tåget till Schweiz förmodligen? Flyg hem i mitten av juli, sen kommer tjejerna och hälsar på i slutet av månaden. Nej pappa, har inte glömt Lövstock! Efter stockholmsvisit blir det tåg till Norge, rundvisning i Olso och sen till Idas sommarstuga, äntligen ska grannlandet avklaras, pinsamt att man inte vart där förut. 
Sen blir det hem igen, förhoppningsvis till studentboende i Sthlm! Dags å bygga bo igen. Har levt på en (överfylld) resväska sen i augusti, ska bli skönt att få nåt eget. 
Universitetet den 20+-nånting augusti! Kombinationsprogrammet lärare+ engelska-examen, plus förberedande kurs i franska = 150 % plugg, plus nån dag i veckan på Ica Bandis kanske? 
Den 17e september bär det av till Munchen och Oktoberfesten! 
So that's the plan ladies and gentlemen..

Just det, efter 7 månader i frankoland har jag äntligen ett franskt nummer! Mobilsamtal här är ju så sjukt dyrt så det blir inte precis billigare för mig, men för mina vänner. Så fråga om ni vill ha det! 

Ikväll blir det show på lilltjejens skola, så nu får det vara bra, på återseende!

Kommentarer
Postat av: sötast

låter som att du har fullt upp. du skriver så mycket saker att man är helt utmattat efter man har läst :)

2009-03-27 @ 11:03:35
URL: http://soffioffi.blogg.se/
Postat av: sötast

jag tror inte du vet det men jag och roy åker till vietnam nu på onsdag i två veckor. och jobbet har krånglat och skolan krånglar. men det får bli som det blir. känner att om jag måste läsa om nåt i kursen eller kanske hela kursen så har jag tid till det sen.

2009-03-28 @ 13:34:21
URL: http://soffioffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0