La Carnavale!

Det här inlägget produceras i takt till P4-program genom webbradion, och det är lilla pappsen som pratar! Känns lite konstigt att höra honom på nätet, men så är det. Intervjun leds av en gubbe med "mullemeck"-röst och programmet handlar såklart om hans mopeder och tillhörande skrotsamlingar! Du är allt för söt pappen. 
Påminner mej om mitt lilla framförande i P1 Mitt i musiken, GUD vad nervöst det var! Och det var inte ens direktsändning, som det här är.

Helgen som gått: 
Lördagen inleddes med salsa vid tio, engelska hos Aicha + lunch, och så direkt till Michel för dressing-up inför la Carnavale! 
För att vara en kommun med bara tio tusen fler invånare än Nynäshamn så känns Colomiers oerhört produktiv. Karnevalen i lördags t ex var enormt mycket större än väntat! En massa olika organisationer och grupper hade byggt stora ekipage dragna av traktorer och sånt, och ännu fler var bara utklädda och dansade och spelade i tåget som gick runt hela centre ville. Och så mycket KONFETTI! Har aldrig i mitt hela liv sett så mycket konfetti på ett och samma ställe!! 
ALLA hade varsin stor påse som de kastade över varandra och oss i karnevaltåget, och hela gatan täcktes av olikfärgade små papperslappar, det var som ett tjockt lager i hela stan! 
I alla fall, vi satte på oss KangooJumpsen, blev som barn på nytt och började skutta runt i folkmassan. Karnevalståget började efter en halvtimma, och vi hoppade in i ledet, med tusentals barn, vuxna och orkester-musik runt omkring. Superkul! 
Och exhausting. Efter en timma, kanske 800 meter senare, det gick långsamt, så var vi ordentligt möra i både ben och huvud och avbröt det hela. Att hoppa med KangooJumps är nämligen som att hoppa på en liten trampolin hela tiden, så man fixar inte så mycket mer än så. Men vi var helt klart nöjda med vår insats! 
Vad hände med karnevalen i Nynäs föresten? Det var ju typ höjdpunkten på året, att klä ut sig och sjunga Moraträsk-låtar på banantorget. De borde ta upp den traditionen, karneval är skitkul!

Efter karnevalen blev det lite vila, och middag med familjen + släktingar. Det är alltid trevligt med deras middagar, men så himla LÅNGA! I Frankrike nöjer man sig liksom inte med att träffas ett par timmar och käka tillsammans, det ska vara mycket, långt och gott. Så vid halv ett-rycket blev det äntligen sova. Najs efter den långa dagen. 

Söndagen var lite smått meningslös så där. Höjdpunkten var en kaffe och promenad med Ida och Meike. Är så sjukt trött på Frankrikes söndagar! Vad gör folk, allt är dött!! Toulouse är typ i storleksordning Göteborg, men känns värre än Nynäs på söndagar. Det finns inget att göra!! 

Är helt enormt förvirrad när det gäller min framtid. Snart öppnar ansökningstiden för högskolan. En del av mig vill bara tillbaka till Stockholm och börja plugga som alla andra i höst, leva soft studentliv och umgås med alla gamla kompisar. Men den andra delen av mig är inte redo! Jag har så mycket jag vill göra, så många platser jag vill se, och jag är rädd att jag låser mig till Sthlm om jag börjar plugga i höst. Som att jag aldrig kommer att komma iväg på allt det jag vill om jag börjar studera, skaffa lägenhet och jobb. AAaaaaaaaaahhhh! 
Längtar tillbaka till Indien. Vill åka till Australien, bo i London ett tag, jobba i fjällen i vinter, se Afrika, gud ALLT! 
Vet att jag bara upprepar mig men önskar att jag förblir 20 i 20 år till. Minst.

Kommentarer
Postat av: Nisse S

Du får vara 20 i alla fall 10 år till tycker fadern

2009-03-10 @ 22:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0