Stormigt värre

är vad det har varit här. Lördagen var "terrible", den värsta stormen på tio år kom till stan, tre träd på tomten har blåsigt ner och tagit med sig både stenbeläggning och staket, men det är som det är. Var iaf utanför dörrn, fick spader av att bara vara inne å passa sjuka barn i förra veckan. Men självklart gick det varken tåg eller buss så min första barnfria lördag sen efter jul sket sig totalt!! Var helt sjukt irriterad, hade väntat på att gå ut i Toulouse hur länge som helst....Och den här lördagen blir det innesittar-kväll igen.. 
Förhoppningsvis så bär det dock av till salsaklubb imorn, mkt välkommet! Men det beror så klart på vännerna... inte alla kan gå ut en onsdagskväll... 

Iaf, igår var också en ganska deppig dag, (liksom lördagen) då 6 franska bygg-killar rusade in i huset kvart i åtta på morgonen för att byta ut alla fönster. Vilket visserligen var välbehövt, men still. Det gick inte att vara i huset på hela dagen, och alla fönster stod förstås på vid gavel. Uppe på det  så blev huset skitigare än det någonsin varit, med bygg-damm everywhere. EVERYWHERE. Vilket blev mitt jobb att ta hand om idag. Spenderade över två timmar med familjens usla dammsugare i försök att rengöra heltäckningsmattorna...suck. 
Men det bra som hände igår var att jag kollade om jag kunde byta franskagrupp, till den svåraste gruppen. Och det verkar funka! Ser fram emot att lära mig lite grann....

 Nu är det sovtajm, imorn är det ledig onsdag igen, för barnen alltså, inte för mej, definitivt inte... 

BTW, jag har bokat en resa till London! 
När ungarna åker på skidsemester får jag några dagar i England! Ska bli SUPER =)

Kommentarer
Postat av: Gun

Hej Klara.

Tänkte på dig när vi såg att det skulle bli dåligt väder i dina trakter.

Det blir liksom alltid så att man kollar vädret både här, i Nynäs och nere hos dig (och på Cypern, när Barbro är där).

Kram

Gun

2009-01-30 @ 14:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0