Nous sommes vraiment malades

På två dygn har jag varit utanför huset i dammanlagt en timma, om man räknar med när jag har tagit in och hängt upp tvätt. Yippi! Och jag är inte ens sjuk. Om man bortser från nån slags lätt förkylning. Men la fille däremot. Klagade på magont i onsdags, och åkte på nån slags "bug" (vet inte vad man säger i Sverige) med feber.. Vilket genererar i att jag blir housewife för ett par dar.
Börjar inse att jag är beroende av promenader och att röra på mej! Känner mig skitkonstig. Alors, jag är glad att det inte är jag som är den drabbade! Stackars Camille..

I onsdags var jag, Anna å en tjej som heter Konstance på bion i Tournefeuille, "grannstaden". Eller ja, vi såg ingen film. Ställer är nämligen urmysigt ändå, med restaurang/bar/café och skitskön inredning. Inte som vanliga biografer! Känner (eller nja, nästan) en tjej som jobbar där (föredetta au pair) så vi bara "hängde" lite å snackade. Allt på franska! Kvällen var helt klart trevlig! Och behövlig, med tanke på att jag har haft lite brist på umgänge de senaste dagarna. Missade studiebeöket i kommunhuset med franskan (kanske ingen katastrof) och engelskan på Moulin. 
Men imorn ska jag ut! Har salsa som vanligt, följt av två engelska-utbyten, inkl lunch hos Aicha. Som en vanlig lördag alltså.  Följt av fest! För första gången på år och dar, iaf i Toulouse. Ska hem till Beths kompis, en kille vi träffade på Halloween. Väldigt nice! Ska bli schysst att träffa lite jämnåriga..

Bråkar med Skype, eller snarare är det kanske Ronja som fajtas med sin dator... teknikens under. Ska försöka lägga mej i tid ikväll, om min kropp nu är trött nog. Imorn ska det tydligen bli rejäl storm, de har gått ut och varnat.. Längtar till våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0