Luuuugna dagar

Trodde att det skulle bli hårdköra med ungarna den här veckan, de har sportlov. Men icke. 
Modern vill skola dem (eller iaf lilltjejen) vid det franska systemet, dvs förbereda henne för i höst när hon flyttar från internationella skolan till den franska. Vilket iof kan vara bra, eftersom hon tills nu har levt ett ganska isolerat, engelskt liv i Frankrike. Så detta innebär att mitt jobb består av att lämna och hämta på "fritids", ge frukost och laga middag. Ganska simpelt och nästan lite trist nu när vädret leker oktober-rusk och alla andra jobbar.. Har tyvärr blivit en hel del tid framför burken, mon amour... 

Och givit mig tid till att fundera/planera min framtid. AAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaHHHHHHHHhhhhhhh! Mitt hjärta skriker NEJ, jag vill inte bli STOR! Jag vill inte bli gammal och tvingas utbilda mig och jobba i 40 år till. NEJ! 
Och så har vi hjärnan, som är lite mer logisk av sig och inser att det inte finns så mycket att göra åt saken, jag blir bara äldre och äldre. 

I alla fall, jag har börjat tänka om lite. Min plan är fortfarande att jobba som lärare i framtiden, det är det jag vill. Men frågan är om jag är redo för det redan nu? Å andra sidan, så vill jag börja plugga i höst, och förmodligen i Stockholm. Så just nu är jag ganska inne på att läsa språk i ett år. Det är engelska-lärare jag vill bli, och jag vill fortsätta med franskan, så ska kolla på kurser inom det! Förhoppningsvis finns det något som jag kan tillgodoräkna mig på lärarprogrammet senare.. Ska reka vidare... 

Nu är det bara tre dagar kvar till London! Och 17 dagar till Barcelona. Jag hoppas att allt går som det är tänkt sig =) 

Har börjat funta på sommaren också, mitt schema kommer att vara organiserat intill minsta detalj. Om det går vill jag ta omvägen via franska rivieran, Schweiz, Ungern och kanske Tjeckien på vägen hem. Får se hur det går med det... 

Kommentarer
Postat av: Mamma Eva

jaa du, älskade "unge"! Det var väl Pippi som "inte ville bliva stur"! OCH du måste inte bli "tråkstur" alls...(:

Puss

Mamma

2009-02-12 @ 18:06:33
Postat av: sötast

bara så du vet så är du utmanad! by moi! cheka min blogg.

2009-02-17 @ 21:41:52
URL: http://soffioffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0