Livet är så skört

Jag är så lyckligt lottad. Ibland bara slår det mig. Jag har det så himla bra. Så sjukt bra. Jag är frisk, har en underbar familj och fantastiska vänner, tillräckligt med pengar, jag är smart, och jag är född i ett land som tillåter mig att göra i princip vad jag vill. Jag kan påverka mitt liv, och jag äter mig mätt varje dag. Jag kan utbilda mig till vad jag vill. 

Pratade med en gammal klasskompis som jag bodde granne med när jag var liten. Hon har fått cancer och mår skit, vad jag förstår. Det hade lika gärna kunnat vara jag. Det kanske är jag i framtiden. Livet är så skört, så himla skört. 



Har haft en jättebra vecka, orkade inte skriva så mkt igår men kan väl försöka återberätta lite.. 

Helgen var okej, var tvungen att va barnvakt lördag kväll som vanligt, men var ute i fredags så det var helt ok. I lördags eftermiddag var jag med familjen ¨på teater, det var skitbra å påminde mej om allt vi spelade på Kulturskolan och Frysen. SAKNAR! 
Söndagen blev en dag inne i stan, gick på två museum faktiskt. Les Augustins och Les Abbatoirs, ett antikt och ett modernt. Helt gratis också, eftersom det var första söndagen i månaden.  
I måndags blev det franskakurs, har bytt grupp helt nu och det funkar skitbra, det är högre nivå och folket där är lite roligare. Jag lär mig! Kaffe på Airbus så klart, som alltid på måndagar. I love you girls, I need that hour!!
På kvällen var jag bjuden på födelsedags-middag hos Coco, den nya tyska tjejen. Familjen var trevlig, god mat, och jag lyckades hitta dit utan större besvär, hon bor i grann-staden (eller, jaa..) och jag tog cykeln i mörkret! Lyckades dock paja lyset... 
Igår var vi som sagt var på IKEA tillsammans med alla andra "housewifes", det var kul men synd att inte Ida kunde följa med, hon är sjuk som vanligt stackarn =( Snart får hon äntligen åka hem till Norge å hälsa på familjen dock, gud vad hon längtar... Och förstår henne, hon var aldrig hemma över jul. IAF, köpte svenskt godis och mera kaviar till Eric, han är typ galen i det =P 
Å så blev det en liten tur till Moulin, hann med en snabbkaffe (LOL) på Airbus och sen en liten joggingtur. Och så inte att gömma bort, BADMINTON! Det var skitakul =) Följde med Anna, hon var där förra veckan också, men hon har iaf spelat tennis förut, medan jag... har spelat typ två gånger i skolan. Men det var som sagt var asroligt!! Jag har världens träningsvärk i handleden (och musklerna runt omkring), för vi spelade ett bra tag. Lite pinigt att visa upp mina icke-existerande skills, men det var inte så svårt faktiskt. Tror att min vilja hjälper till en hel del. 

Imorn är franskan inställd, men i stället ska jag på nån slags gympa med Coco, typ Friskis & Svettis tror jag. Kanske bio på kvällen. Sen är det fredag, städdag, lördag med engelska-lektioner, och sen Andorra på söndag! 
Priscila har fått låna en bil så hon, Beth och jag ska ge oss iväg tidigt på söndag morgon. Vet inte vad vi ska göra där men kan va kul att ha varit där bara! 

Så man kan väl säga att min lilla nedräkning har börjat: 

4 dagar till Andorra
10 dagar till London
24 dagar till Barcelona

Underbart! 

Och JA Brädan, jag vet att det heter upphetsande LOL. 



Kommentarer
Postat av: Hottis

Heej klara! Tur att du läser min blogg iaf, funderar faktiskt på att lägga ned den iblan men när jag ser att iaf NÅN läser blir man ju glad :) Håller verkligen med om det där du skrev om att livet är skört det är det. Själv har jag lyxproblem här hemma, har hoppat av skolan efter knappt två veckor, kände inte att de va min grej så jag tänkte att de va lika bra o hoppa av i tid innan jag lånat för mycke pengar o så, så nu är de bara o säka jobb! Men hur e de me dig? ska du till andorra o london!? varför då? va kul! föresten va hos ronja idag, nusse hon va sjuk första gången på flera år! kram!

2009-02-05 @ 17:52:13
URL: http://hottis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0