Skrubbsår och Janssons

Känner mig som barn på nytt, 
åker inlines och får skrubbsår

Lagar mat som aldrig förr,
tre timmars preparation
för fem timmars jobb

Röja frukost
Laga pasta carbonara
Två mellanmål 
och så en picnick-middag

Sen blir det marathon
Hämta
Föda
Värma
Föda
Åka buss
Leka scouter
Föda
Åka buss

Avbrott i vardagen!
Tjejerna ska på show

Ledig i förväg
Rollerblades-tur
träna stoppa
Skavsårsdags!

Upp igen, iväg.

Hem och laga mat, 
mera mat. 

Janssons frestelse med pappas ansjovis! 
Och så veg- med sojakött.
Salad till det, alltid sallad. 
Fransk dressing
Mumma!  

En lite ovanlig med ändå vanlig onsdag. 
Men nu kommer värmen! I alla fall för ett par dar. Äntligen. 
Planerar för fullt för weekenden i Marseille, ska bli underbart =) 

Hade underbart franska-utbyte på Moulin des Savoirs igår, vissa människor är bara genuint fantastiska. Lär mig hela tiden, men något fattas. Måste plugga plugga plugga fransk grammatik... Aaahh varför alla dessa konjugationer?? 
Mer jobbigt än kul, tyvärr. Borde ta fram boken. Men nej, bara en episod Grey's Anatomy. Sjukhusserier är farliga, beroendeframkallande. Synd att jag har så svårt för blod, annars skulle jag bli läkare. 

På återseende, 
bisous tout le monde! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0