Regn regn och var tog påsken vägen?

I know I'm bad bad... men det har liksom varit full rulle här, har inte haft tid till å updatera. 

Familjen har varit här, UNDERBART! Lite sightseeing, mycket bara sitta och fika/äta/prata. Tyvärr nonstop-regn hela tisdagen =( Men men, shit happens och familjen är ju alltid familjen. 
Efter det, museibesök med barnen, sen födelsedagsfirande på det. 

Men var tog påsken vägen? Trodde att fransmännen skulle va bra på det där, de är ju trots allt katoliker. Men inte. Har sett en hel del choklad i butiker och nu också huset, men that's it. Inget pynt, långfredagen märktes inte, påskafton regnade bort liksom påkdagen, lite äggjakt i trädgården men inte ett enda riktigt ägg intogs, ingen påskmiddag eller nåt. Skumt... Och regn. Regn regn REGN! 
Trodde man skulle njuta av aprilvädret i syd-frankrike, men inte. Tror det är varmare och finare i Sverige...så det kan ni ju trösta er med, helt klart.  

Nu väntas andra lov-veckan, inte alltför mkt jobb för min del...stackars Ida sliter på 60 timmar i veckan för sin knäppa familj, får en liten vecko-peng på 80 euro tror jag, gud vad jag tycker om min familj ibland. Hon tröstar sig med att hon bara har 8 veckor kvar efter lovet, 8 veckor!! Det är ju ingenting! För mig blir det väl 10 kanske.... vilket inte heller är särskilt mycket, vet inte om jag tycker det är bra eller dåligt. 

I alla fall, nu ska det Skypas lite med Ronja, äntligen. Nånting jag iaf ser fram emot i sommar, att kunna prata OBEHINDRAT med Ronja =) 

Kommentarer
Postat av: Leia

Hej hej!



Allt bra?

Kram

2009-04-20 @ 13:34:40
URL: http://onlyforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0