8 månader på dagen och skandinavisk invasion av Toulouse

Japp, som rubriken avslöjar så har det gått 8 månader nu, jag vet det kanske låter lite tjatigt men för mig är det svårt att fatta. Och av nån underlig anledning så har jag börjat springa på svenskar och norskar lite här och där, i Toulouse och Colomiers. När Ronja var här i slutet av september så blev vi ju "stoppade på gatan" av ett par svenska studenter, men förutom det har jag träffat väldigt få landsmän här nere. Men den senaste veckan har det varit fullt av dem! 
Förra lördagen tillbringade Ida och Priscila nattens småtimmar med ett gäng norrmän, vilka jag iof inte träffade eftersom min energi tog slut betydligt tidigare, men det var kul för Ida att träffa lite norskar i alla fall. 
I måndags derämot träffade jag Annas svenska kompis Emma, på folk-pops-konserten igen, har träffat henne en gång förut men det var i vintras. Inget speciellt men men. 
Och så igår var familjens kompis här, som kommer från Norge men har bott här i tio år, och hennes mamma som de bodde hos förra sommaren på Norge-semestern. Hon hette Greta och var supertrevlig, och vi kunde snacka lite svenska/norska med varandra! 
Veckans skandinaviska inslag avslutades idag med en fika med två svenska tjejer, varav en är en "kompis kompis" från Stockholm! De ska vara här i några månader, bara för att jobba och snacka lite franska. Väldigt trevliga tjejer =) Inte för att jag känner att jag behöver mer svenska kontakter nu, jag ska ju snart hem, men det är alltid kul. 
Så så är det. 

Förutom det så kan jag avsluta med att säga att ni har all möjlighet att vara lite skadeglada nu, för det är nämligen varmare och bättre väder i Sverige än här. I torsdags och fredags var det 22 grader och sol, men under helgen har det rört sig runt 11 grader och växlat mellan duggregn och störtskurar. Så himla deppigt. 
Tröstar mig med att tänka framåt nån månad, då bara MÅSTE det vara varmt här!

På återseende, bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0