Quatre semaines et un jour!

Idag är det 4 veckor och en dag sen jag kom till Frankrike. 4 veckor = nästan en månad! 
Var tog tiden vägen? Alldeles nyss var jag ju hemma i Sverige, nu har jag varit hemma i Frankrike i nästan en månad. Ibland är tidsperspektivet lite snurrigt. För en vecka sedan nånting kändes det som att jag hade varit här länge, länge. "Jag kommer att vara här en evighet" tänkte jag. Vilket kanske inte bara var negativt eftersom det mesta har varit bra, men ändå. Nu känns det som att den första tiden har flugit iväg! 
Snart kommer jag stå där med packade väskor igen och vara på väg tillbaka.. Till nånting. Vad har jag ingen aning om. På tal om resor. Det har hänt mkt nytt på res-fronten! 

* Min beloved fd roomie numera alias Rojne kommer hit på fredag!! Kan inte fatta det! Un jour, och så kommer hon. I'm SOOO excited! En hel helg tillsammans, det ska bli så himla skönt att kunna prata "mellan två ögon" eller vad det heter, whatever, slippa telefonen! Det blir lite party, träffa norskan å tyskan och rundtur i Toulouse tror jag. Och lite firande med familjen + bowling på söndag! 

* Min familj, iaf delar av den, kommer hit om en månad! De har inte bokat biljetter än men allt är rätt säkert ändå! Ska bli väldigt uppskattat att träffa dom =) 

* Jag själv har däremot bokat en flygbiljett. Två dagar innan jul kommer jag hem! Att ingen retur biljett är bokad betyder dock inte att jag inte tänkte åka tillbaka =P Nämen jag och Meike ska iaf åga tåg till Paris, titta på julskyltning mm i ett par dagar å sen åka Ryanair-flyg hem! Trodde inte att jag skulle fira jul i Sverige men så blir det... Och stannar nog typ två veckor också =) Flygen tillbaka verkar liksom inte vara igång förrän veckan efter nyår, så det blir en hel del familje- och kompistid! 

Så man kan väl säga att den första delen av min tid här går att dela upp i tre "se fram emot-punkter", 
- En dag innan Ronja kommer
- En månad innan Pappa&Co kommer
- Tre månader tills jag kommer till Sverige

Känns som en underbar plan!

För övrigt rullar mitt nuvarande liv på, idag var en som vanligt barn-intensiv onsdag med pick-up från skolorna, pic-nic i en park och läxläsning. Och vädret är fortfarande ytterst trevligt på dagarna men lite små-kyligt på morgonen. Hoppas bara det fina vädret håller i sig under helgen så inte Rojne känner sig lurad på konfekten =P

Nu är det definitivt sov-tajm, imorn väntar franskakurs igen och en del house-work! A Bientôt!

Kommentarer
Postat av: Gun Skogmyr

Stort grattis på födelsedagen

önskar

Gun & Janne i Karlshamn

2008-09-28 @ 10:24:25
Postat av: Pappa å Lotta å Olle

Grattis igen på födelsedagen Klara. Hoppas att familjen också uppskattade vår sång. Jättetråkigt att behöva göra dej besviken att vi inte kommer men det funkar inget bra med mina ben just nu.

2008-09-28 @ 20:07:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0