I'm oldstyle you teenage dirtbags!

Wooow när skrev jag senast? Vill inte veta. MEN nu beror det inte på att jag har varit slö (oki kanske lite) utan på att jag har haft en Busy weekend! 

I fredags kom ÄNTLIGEN Ronja hit =) En månad i Frankrike har gått så fort,fort, men samtidigt SÅ långsamt, vad gäller kontakten med min före detta roomie. Jag måste säga att jag har haft sjukt bra tur med att hitta trevliga vänner här, men no one kan ersätta min vänskap med Ronja, tyvärr. Eller kanske bra. I helgen var hon iaf här! Och dessutom förlorade jag mina tonår i söndags så måste säga att det var en väldigt positiv helg. Vi åt mat på en thai-restaurang, gick ut och firade mig lite på en bar (samma som förut), promenerade/shoppade lite i Toulouse och åt födelsedagslunch med familjen. Mycket lyckat alltihopa! Synd bara att en helg går så snabbt... Hon åkte i går morse så nu vet jag att det dröjer tre månader innan vi ses igen... Inte precis den roligaste tanken. MEN men, det är bara att vänja sig. 

Vilket är lite av ett problem jag har. Samtidigt som jag inte vill tappa kontakten med alla i Sverige så vet jag ju att jag kommer stanna här ett bra tag, och då känns det lite fånigt att prata med folk om små petitesser som middagar, fester och andra små detaljer. Som att jag bara kommer sakna alla ännu mera om jag vet vad ni håller på med om dagarna. Jag vill liksom gärna tänka att det inte händer nåt där hemma medan jag är borta, att jag inte missar nåt. MEN antar att det kommer hinna hända en hel del innan jag kommer tillbaka....tyvärr =P Och på samma gång, snälla hör av er människor! Jag vill inte tappa kontakten! Jag vill inte känna mej bortglömd, även fast att jag vet att ni har lika busy liv som jag. Och TACk alla ni som kom ihåg mej i söndags, det är alltid lika kul med små Facebook-meddelanden å sånt. Love ya!

Anyway, ny vecka nytt liv. Det känns som att jag börjar hitta lite folk här nere! Har blivit kontaktad av ett par till au pair-tjejer nu å det ska bli jättekul att ses. Ju fler desto bättre liksom! Sprang också på två svenska tjejer i söndags, helt oväntat. De pluggade på universitetet och berättade att de kände 4 andra svenska tjerjer och en kille. Och så tipsade de oss om en klubb som har Erasmus-kväll varje torsdag, dit alla utbytes-studenter går. Dit får vi ta oss! Tyvärr inte nu på torsdag bara, för då är det lite baby-sitting som gäller. Men kanske nästa! 

Imorn är det onsdag igen= barn-dag! Men storasyrran ska på kalas så jag och lill-tjejen får vara för oss själva. Det blir förmodligen simhallen! Hoppas vattnet är varmt.... Iaf: 
Gå upp, fixa lunch
Åka till skolan, hämta Amandine
Åka till simhallen, äta lunch nånstans
Bada
Åka hem, läsa läxor
Fixa middag
Ta med henne till Taekwando

Busy day! Men kul förhoppningsvis. Amandine är lite speciell att ha å göra med, ena sekunden älskar hon än och nästa hatar hon allt och alla. Men med lite mellanmål går det att fixa det mesta =P 

Hehe nu ska jag kika in lite bloggar,web-tv och snart sova, har börjat jogga men varenda gång så får jag huvudvärk efteråt =( Nu när jag änligen har tagit mej i kragen och rört lite på mej... Aja, det kanske blir bättre. 

Just det, för er som frågar om skolan jämt, det går jättebra =) I måndags flyttade jag upp en grupp (3 av 3) och det verkar super! Inte lika bra lärare men lite bättre nivå. Jag SKA lära mig!

Kommentarer
Postat av: Kim

Grekland var jätte skönt, tatueringen är en symbol till min familj, träning är en drog.



Hoppas du har det underbart. Kram Kim

2008-10-03 @ 22:57:18
URL: http://kimmsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0