Bon soir!

HRmm.... Nej jag har inte  skriv-suget, inte alls, inte det minsta. Jag har bara....inte haft tid? 

Okej, tid är väl precis det jag har haft. Har inte haft så här mycket fritid sen...mellanstadiet förmodligen. Men men, det finns alltid nåt att göra. Har precis "kommit på" att det ju är kul att spela piano! Och familjen har ett. Där av "upptäckten". 

Anyway, i torsdags började jag plugget igen. Helt klart välkommet! I min klass var det jag, Ida och tolv 35-åriga hemmafruar från Algeriet och Turkiet. En intressant skara. Hehe, okej, jag kanske överdriver lite, men typ så var det. Plus en totalt förvirrad 50-årig ryska som inte fattade nånting... Tyckte lite synd om henne. Och läraren. Kanske mest läraren =P
Jaja, förhoppningsvis så flyttar hon över till nybörjargruppen på måndag. Det var i alla fall jättekul att äntligen börja! Det är skönt med lite rutin i vardagen. Och läraren verkar jättebra. Så det var helt klart ett uppsving =) 

Fredagen ägnades mest åt städing/tvättning mm... Och ännu en promenad runt området. Jag gillar att bara gå runt, se vart vägarna leder, komma fram nån stans och sen hitta hem igen =) Tur att man har lite av ett lokalsinne! 
Fast börjar tröttna lite på att gå runt runt. Meike har börjat på yoga, det skulle va kul att göra nåt liknande. Ska försöka se om det finns nåt sånt här i Colomiers också. 
 
Idag har jag varit lonely lonely... Ida jobbade å Meike kunde inte så jag var själv i Toulouse. Kände att jag behövde komma iväg från Colomiers, det är liksom lite dött här. Så vandrade runt på stan, tog en kaffe (gott men var är Latten?? Café au Lait är gott men lite trist i längden...) gick lite mera, åt, gick, kollade efter en mobil. PROBLEM verkar det som. Mobil-industrin verkar inte vara like utvecklad här som i Sverige. Mina "föräldrar" här har inte ens några mobiler!! Typ de enda över 12 och under 65 jag vet som inte har nån mobil!! Så från det håller kan man ju inte precis förvänta sig nån expertis-hjälp. Tydligen så verkar det bara finnas två alternativ att välja mellan. Antingen köper jag en kontantkorts-telefon (vilket jag helst skulle vilja) men priserna för att ringa är tydligen hutlösa! Runt 5 spänn/minuten. Jippi! Och det är inom Frankrike, till Sverige skulle det kosta ännu mer. Så det känns väl inte som nån jättehit. Tänkte att jag kunde hitta nån slags motsvarighet till Comviq Amigos (dvs typ skitbilligt till utlandet) men icke, verkar inte finnas. 
Alternativ två var nåt slags förbetalt abonnemang, man får välja hur många timmars taltid man vill ha, 1, 2 eller 3 timmar och så kostar det typ mellan 200 och 300 kr i månaden....LITE dyrt faktiskt.. Och måste säga att det var lite små-svårt att diskutera mobil-abonnemang på franska, så vet inte om jag fattade allt. Men det skulle va skönt å ha ett franskt nummer, bara för att kunna ringa å sms:a Ida och Meike, omvägen runt Sverige med mitt Halebop kontantkort känns inte så smart. Ska reka lite mer. 
Fast inte imorn. För då är ALLT stängt, t om inne i Toulouse... Jäkla katoliker =P 

Om en vecka kommer Ronja hit! SOOO NICE! Helt plötsligt känns det som att tiden har gått jättesnabbt. Som att jag just kom hit. Min tidsuppfattning är lite märklig. Men som sagt var, det ska bli så himla skönt, å kunna snacka med varann helt obehindrat, för en hel helg. Är bara lite orolig för hur det ska kännas när hon åker. För jag vet att det dröjer ett bra tag innan jag får se henne igen... Aja, det är ett senare problem. Har iaf skickat efter lite veg-kost från henne. SOJAFÄRS! 
Har i och för sig precis hittat en hälsokostaffär nere i centrum som säljer soja-bitar, men längtar efter sojafärs! Protein!! Hehe.... Och för er som har varit lite oroliga för min kost/vikt så kan jag iaf lugna er med att jag äter, en hel del... Har liksom en hel del tid till det.... Får se hur det blir i längden =P  

Har föresten sett Amelie från Montmarte ikväll...En underbar film. Rekommenderar er verkligen att se den, igen. Man upptäcker nya saker hela tiden... Trés bien!

Non, c'est tard. Je vais dormir maintenant. Hmm...ta min franska här med en nypa "sel". Hellre än bra eller vad säjer man.. Bon soir! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Klara de e ingen skillnad på café au lai o caffe latte! :P

2008-10-07 @ 18:36:19
URL: http://hottis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0