Moulin de Savoirs

Har haft en underbar dag!

Äntligen har jag tagit mig i kragen och verkligen gjort nåt för att aktivera mig lite mer. Famljens förra au pair var med i något som heter Moulin de Savoirs = kunskapskvarnen fritt översatt. 
En liten organisation där alla medlemmar "byter" kunskap. Jag som vill lära mig franska kan byta kunskap med nån som vill lära sig engelska. Skitsmart! 
Så nu kommer jag inte bara gå i skolan på måndagar och torsdagar, utan få ännu mer lektioner. Och förutom språk har dom allt möjligt, måleri, pyssel och Salsa! Ska dit på lördag och prova salsa-kursen =) Ska bli intressant att se hur det är att försöka lära någon engelska. Har ju ingen som helst erfarenhet av det, men som Eric sa, jag har ju faktiskt själv varit i den situationen, att lära mig engelska som andraspråk. Det ska bli kul!

Imorgon väntar ett 10-timmars pass med barnen, kakbak, parken osv. Bävar alltid inför onsdagarna men grejen är den att dom blir nästan alltid lyckade. På torsdag blir det plugg igen, fredag en massa städning och sen är det helg! Goosh vad tiden går snabbt... Snart står jag där med 50-års firandet. Yippii! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nu får du ta och lugna ner dig....jag har ju precis nått 50 gränsen!

Hemtelefonen funkar nu, försökte ringa dig men det är någon som parlar france och jag tror hon säger att det fattas någon siffra...skicka nya!

puss

Mamma

2008-10-15 @ 13:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0