Long time no seen

I know, har inte skrivit på lååång tid. Vet inte varför, har haft tid, har bara inte orkat. So what's les nouvelles?

  • Har färgat håret idag! Eller okej, inte färgat, bara tonat, steg 2-toning. Förhoppningsvis håller det 1-2 månader. Nu är håret iaf mörkt, brun-rött. Kände att jag behövde lite förändring. Vet inte om jag ska klippa mej också eller inte?

  • 4 dagar till lördag! Vilket betyder 4 dagar tills att Lotta och Olle kommer, och till familjens "au-pair reunion"! Och 4 dagar till barnens höstlov. This weekend will be busy... =) Känns iaf helt sjukt att det redan är slutet av oktober. Har varit här i snart två månader. Första stoppet var liksom helgen för 4 veckor sen, när Ronja kom hit, och andra var den här helgen. Sen är det två månader kvar till jul! Vet inte om det är bra eller dåligt? 

  • Gick ¨på salsa-kursen i lördags, kul! Är väl kanske ingen höjdare på latino- danser, eller inga egentligen, men det var väldigt basic och riktigt roligt. Tyvärr var väl medelåldern rätt hög... Men ska försöka gå på lördag igen. 

  • I helgen var familjen borta, på temapark i Spanien. När jag gick upp i lördags morse finns inget varmvatten i huset. Har ingen aning om hur jag ska fixa det. Så det blev ingen duch, kokade vatten i vattenkokaren och tvättade mig a'la oldstyle i handfatet...Yippi! Next step var kitchen-catastrophe. Lyckades hyvla av en fin liten skiva av tummen med familjens norska cheese-slicer. Dagens andra Yippi! Tror jag bytte plåster 5-6 gånger den dagen. Efter det skulle jag koka ris, i micron, eftersom vi bara har en spisplatta, eller snarare en gas-platta. Använde ångkokaren av plast, som det gick alldeles utmärkt att koka pasta med veckan innan. Det borde väl funka, tänkte jag. Och satte på programmet för potatis, tänkte att det liknade ris mer än programmet för grönsaker och fisk. Utan att tänka på att det kanske är grill-funktion på potatis-programmet. Vilket det så klart var. Öppnade micron tre minuter senare för att upptäcka att locket var borta. Det hade nämligen smält ner i bunken helt och hållet. Dagens tredje Yippi! Så efter det är jag lite skraj för micron/ugnen/grillen. 
  • Lördagens riktiga Yippi kom däremot framåt kvällen, träffade Meike, Ida och Priscilla i Toulouse och hade en lång, trevlig kväll på Couleur de la Culotte, vårt stammishak, och sen Bodega, eller iaf jag och Priscilla som inte däckade kl 1 =P Nämen det var en lyckad kväll. 
  • Onsdag imorn igen, ni vet vad det innebär. Packed lunch in the park, läxor mm. Ska tydligen bli kallt imorn, typ 14 grader eller nåt. Har varit skumt men underbart de senaste dagarna. Igår hade jag två tröjor och vinterjackan på mig på väg till skolan, och frös, några timmar senare gick jag en promenad i bara linne och svettades. Skumt men underbart. Blir lite trist om det är kallt i helgen när Lotta och Olle kommer hit, eftersom jag har pratat så mkt om hur bra vädret är... 
Nej, nu är det alldeles för sent igen...hur gick det till? Jst det, Skype, lovely Skype, kan prata med Ronja typ hur mkt jag vill igen. Och dessutom funkar mammas hemtelefon, så kontakten med La Suede är på topp!


Kommentarer
Postat av: sötast

vad rolig din lördag var! :) men iallafaaaaaaaaall så tycker jag att dus ka klippa dig för det kan vara skönt att göra de lixom... sen fattar jag inegntign. vad rä skype? funkar inte msn någe bra lr? kisskiss

2008-10-22 @ 21:55:07
URL: http://soffioffi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0