J'ai passé un bon weekend!

The time is passing by soo....WOW. Jag behöver inte skriva på engelska...ni fattar ändå. Gud det är så himla confusing med alla språk. Franska, engelska, Meikes små inlägg på tyska och Ida och min svensk-norska. I alla fall, vad jag skulle skriva var att tiden går så fort! Veckorna och framför allt helgerna bara rusar förbi! Är det likadant i Sverige? hehe...

Har haft en bra vecka, och en underbar helg =) Är lite sliten dock... Party in Toulouse både i fredags och igår! Vad jag inte förstår med Toulouse är dock deras vanor när det gäller att festa. Tydligen är torsdagar och lördagar de stora partydagarna, vilket gör att alla är trötta och tar det lugnt på fredagar. Vi kan inte gå ut på torsdagar! Så i fredags när vi var redo att gå ut höll alla ställen på att stängda, förutom en klubb för 40-åringar och en Gay-klubb! That's it! Haha det blev en lyckad kväll ändå. Vår nya partypingla från Australien bor i den mest centrala delen av Toulouse så det är perfekt! 
Och igår kväll gjorde hon och jag ett nytt försök på Bodega, en ut av de största klubbarna i stan, sjuuukt mkt folk! Men fortfarande inget riktigt dansgolv, lite trist... Var tyvärr lite för trött för att ha riktigt kul. Nog om party. =P

Idag träffade vi Meike och Ida igen, gick till en stor maknad, och drack kaffe som vanligt. Alltid lika trevligt! 
Den här veckan blir nog rätt busy, imorn är Amandine ledig och på onsdag Camille, så det blir mkt tid med barnen. Missar tyvärr franskan imorn. Lite trist, eftersom det bara är två gånger i veckan. Får försöka plugga lite hemma istället. 

Anyway, vad händer i Sverige? Det känns som att jag börjar tappa kontakten med alla.... vilket kanske är naturligt men ändå. Tror jag ska försöka skaffa Skype. Alla använder det nu! Fattar inte riktigt hur det funkar men det verkar verkligen bra. 

En sak till, måste bara skryta lite. Såg precis att det ska bli 29 grader varmt här på onsdag. WoHOooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0