Jag suger på computaaa

Åhh vad less jag blir på mej själv och mina datafärdigheter! Önskar att Datakunskapen på gymnasiet var lite mer omfattande än "öppna och spara ett Word-dokument". Igår + ett bra tag idag ägnade jag säkert dryga två timmar på att redigera å omdesigna den här bloggen med hjälp av sidmallen. Jag som inte ens vet vad HTML står för eller innebär var ganska stolt över hur mkt jag ändå kunde åstadkomma med hjälp av lite färgkoder mm. MEN såklart, jag råkade fingra på nån liten kod för mkt och datan hängde sig, allt jobb försvann!! Yippiii.
Iaf, jag hade lärt mig lite om hur jag ska bära mig åt, så idag försökte jag igen, den här gången kom resultaten lite snabbare. Jag sparar sidmallen och: Inget händer med bloggen. Ytterliggare en timma av mitt liv bortkastad. Jag tar det som ett straff från Data-vishnu för att jag la tid på utseendet av den här bloggen istället för innehållet. Nu vet jag att det är insidan som räknas och inte designen. Shooot! 

Hehe, ja iaf för den här gången. Vem vet, nästa inlägg kanske går i purpur-rosa. Om jag nu kommer så långt. 

För att gottgöra mina synder så kan jag göra en snabb resumé av helgen. 

Det har blivit SKITKALLT här! Okej, kanske inte som i Sverige, men ändå typ vinter. Har varit typ 10-15 grader här de senaste dagarna. Blev tvungen att köpa en vinterjacka. Hittade en grå kappa i typ ull, är skitsnygg faktiskt. Grävde ett djupt hål i min veckliga (oj det är nog inget ord) lön, eller snarare snodde åt sig 90 % av den. Men men, kommer kunna ha den hela vintern, för så mkt kallare än så här blir det nog inte. Notera dock, imorn ska det bli 26 grader varmt enligt prognosen! Halleluja!

Har spenderat dagarna i Toulouse. Igår träffade jag en australiensk tjej och en brittisk tjej. Den australienska tjejen är min nya idol. Inte för att jag skulle vilja bli som hon, vi är nog väldigt olika, men för hennes mod. Hon är 22 år och har varit i Europa i flera år, jobbat lite här och där och sett alla länder utom Ryssland och ett par till! Helt otroligt, hon har varit överallt!! Blev SÅ inspirerad. Jag börjar känna att jag borde börja plugga och skaffa mej ett fast jobb inom den närmsta tiden, men hon tänker inte åka tillbaka till Australien förns hon är 30! Heeeeeelt underbart! 
So, after all, jag kanske inte kommer hem så snart. Kanske väntar tills jag har flugit några varv runt jorden och känner mej färdig. Om det nu kommer hända....
Iaf, de två tjejerna var trevliga, kommer helt klart träffa dom igen. Men de var inte som Ida och Meike. Vi är totally a gang now. Det känns jättebra. De två tjejerna jag träffade först här är helt klart de jag känner mig mest hemma med. Vi har kul ihop och kan vara oss själva. Jätteskönt! Vilket inte betyder att jag inte saknar er där hemma så klart! Men skulle aldrig klara ett år här utan bra vänner. 
Så idag åkte jag in till stan igen och träffade Ida och Meike, plus Meikes föräldrar som var här på besök. Som vanligt tog vi en kaffe på Couleur de la Culotte. Oh Goood vi måste sluta gå dit. Vi typ stalkar det stället. Till er som känner igen er, ni vet hur vi var med After ett tag....Couleur is the nya After. 


Jag som bara tänkte ge en snabb revy. Så blev det inte. Borde skriva oftare, kortare texter. Nu måste jag se lite mer GG...I'm SO bad....too BAD. But not as bad as Ida och Meike som har sett typ hela serien av Vänner. Det är 10 säsonger. I'm GOOD. 

Goodnight


Kommentarer
Postat av: sötast

bara att de inte har någe sprit lr? ;P

2008-10-06 @ 09:13:28
URL: http://soffioffi.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej hopp! Ja jag vet, jag är både seg på att skriva på min blogg och på att läsa andras...men du e duktig du o lyckats ändra färg o allt :) satt oxå o pysslade med färgerna igår, har ju faktiskt haft en hemsida med html en gång i tiden men har typ glömt allt... aja hur e de med dig annars e de bra? kanske ska läsa alla senaste inläggen så vet jag :) kram på dig! o grattis i efterskott föresten!

2008-10-07 @ 16:47:50
URL: http://hottis.blogg.se/
Postat av: Gun Skogmyr

Hej Klara.

Eftersom jag är en sån där tråkig datorkunskapslärare som dessutom undervisat i programhantering och multimedia så kan jag tipsa om att HTML står för "Hyper Text Markup Language" alltså något som sätter själva formen på text och sida. Faktiskt kul att syssla med om man lär sig lite och, framförallt, om man inte är tvungen (som i plugget).



Kram

Gun

2008-10-08 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0