Finalement!

Ähm, kanske inte precis stavas så? Men det är tanken som räknas =P Vad jag vill säga är i alla fall att det ÄNTLIGEN är helg! Och inte vilken helg som helst, idag

  • Har jag varit på salsakursen igen, mkt trevligt
  • är Olle och Lotta här! De ringde precis från hotellet i Toulouse, det känns skitskumt att de bara är nån mil ifrån mej nu. Resan hade gått bra och så, men jag kan inte träffa dom förrän imorn. 
  • Kommer familjens förra au pair från England, de är och hämtar henne på flygplatsen just nu. Ska bli kul att träffa henne! Dessutom kommer en eller två av deras andra gamla au pairer hit ikväll, vi ska ha en liten "återträff". 
Så det är mycket på G. Underbart! 

Just det, pappa och Lotta undrade om det var nåt speciellt jag saknade från Sverige som de kunde ta med sig hit, men det är lite konstigt, det var svårt att komma på nåt. Kanske för att jag bara har vart borta i två månader. Eller 60 dagar närmare bestämt, som "uppräknaren" här bredvid visar. Men iaf, det jag kom fram till att jag saknar är:
  • Lingonsylt! Saknar det till några av mina favoriträtter, havregrynsgröt och raggmunkar...
  • Saltlakrits. Inte för att jag var nån storkonsument av det i Sverige precis men det är liksom som att man saknar det bara för att man vet att det inte finns... 
Så förhoppningsvis har de kommit ihåg att ta med sig det. Mumma! 
I utbyte kommer Lotta och Olle att få smaka en riktig fransk middag. Det blir en överraskning tror jag, tänker inte säga vad de kommer att få, men som ni vet så är ju fransmän mycket för grodlår och sniglar och sånt....haha nä, de kommer nog slippa dom delikatesserna, men nåt annat de äter ofta här är anka....får se vad det blir =P 

Kommentarer
Postat av: IlkarilMaRiA

du värkar ju ha det jätte bra. jag har det varmt som i en ång bastu. hoppas heljen går bra trots alla som kommer och hälsar på och allt du måste göra. saknar dig och de andra och det är skönt att jag kan få reda på att du har det bra så att jag slipper oroa mig. kram Maria.

2008-10-26 @ 04:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0