Samedi

Idag är det lördag igen, men det känns inte som att det är nåt speciellt med att det är helg, har nämligen nada att göra... Eller nja, men det är väldigt lugnt i alla fall. 
Igår var det städdag, och så hade jag min första engelska-lektion! Det var en gubbe i 60-års åldern och en kvinna på runt 50, hon kunde lite grann men gubben typ inget alls. Däremot kunde han prata både tyska och spanska, förutom franska. Det är så himla svårt för mig att fatta att det finns en hel del som lär sig tyska och spanska före engelska! Har träffat rätt många sen jag kom hit... Men i alla fall, det var kul. Lite svårt när det är SÅ basic, för jag förstår ju inte allt de säger på franska, men det mesta gick bra. Blandade till språken lite bara.... Det kan bli lite mycket med franska, engelska OCH svenska som brottas med varandra i skallen :P

Idag har jag varit på salsan igen, det känns faktiskt som att jag har lärt mig lite! Vi tränar lite olika steg och "tournes", piroetter alltså, guud vad jag snurrar in mig på orden, och lär oss vad de kallas för. Idag var det lite knappt om killar tyvärr... 
Efter det åt jag en sandwich på Airbus café, det är nästan pinsamt hur mycket vi hänger där, men det var första gången jag åt något men mackan var god! Jag skulle träffa Aicha, en kvinna från Moulin, och hennes dotter vid halv två utanför hennes lägenhet, men irriterande nog så blev det ett litet missförstånd. Jag visste inte att jag var tvungen att ringa på porttelefonen, utan att hon skulle komma ner och möta mig, men så var det ju inte. Och jag var inte säker på vilken lägenhet det var...  Så det blev inget möte. Istället gick jag och klippte mig! Inget dramatiskt, kände bara att jag behövde klippa topparna lite.. Och hårfrisören, en ung tjej, kunde inte ett ord engelska, så det blev lite omständigt....Men men, resultatet blev bra, ingen större skillnad, bara lite kortare. Ca va! 

Efter det gick jag hem, och jag drack kaffe ute i trädgården! Det har äntligen varit lite soligt och skitskönt. Sen rotade vi fram en cykel så jag stack ut på en cykeltur, det var trevligt. Okej, cykeln är en herrcykel, väldigt sliten och rätt oskön att cykla på, men det kan vara bra om jag inte vill gå till skolan eller tåget. 
Ikväll blir det babysitting, är så himla sugen på att gå ut med "hela gänget", men tyvärr...får ta igen det nästa helg istället. Det får bli filmkväll istället... Imorn väntar iaf kaffe med Meike och Ida, ska bli skönt att prata av sig lite, Love Ya girls!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0