Presque le fin de la semaine

IDag e det torsdag och det är snart helg igen, vad gör jag egentligen? Det känns som att jag gör så himla mkt och samtidigt fattar jag inte att tiden kan gå så fort? De senaste dagarna har iaf varit väldigt slappa.. Eric har varit hemma så jag har i princip varit ledig. Men idag har ungarna börjat skolan igen och snart kommer hela gänget inrusande, Camille, Amandine och Alex och William, eftersom det är torsdag och Alex har franskalektion med Karina och jag ska kolla efter resten. Det är rätt skönt att lovet är slut faktiskt. 

Igår var jag i Toulouse nästan hela dagen och shoppade en hel del, nya träningskläder, pyjamas, strumpor, tröja, paraply (var välbehövt) mm... Riktigt lyckad shopping faktiskt! Grävde ett djupt hål i veckopengen men men... När jag kom hem fick jag prova träningskläderna på en liten joggingrunda tillsammans med Camille, i regnet! Men det var inte så farligt som vi först trodde, det var riktigt skönt =) Hade mössa och jacka så det gick bra. 

Idag var det äntligen dags för franskalektion, det har ju varit inställt under lovet så det var ett tag sen sist. Men mkt trevligt! Pratade en hel del med en engelsk tant och en turkisk kvinna, kanske låter lite odd men de var jättetrevliga. Själva lektionen var däremot lite trist, det tar så himla lång tid när vi ska göra läs- och skrivövningar för att det är så många som är så dåliga på det... De flesta pratar jättebra franska, de har ett stort ordförråd, men de läser eller skriver knappt. För mig är det typ tvärtom. Men jag ska inte klaga, man kan inte få allt. 

Imorn är det städdag, och sen ska jag till Moulin och snacka lite franska, och även träffa en man som vill lära sig engelska tror jag. Det blir kul! Vill gå ut i Toulouse i helgen och träffa lite folk i min egen ålder, men tror inte att det funkar tyvärr. För på lördag har jag salsa kl 10 och på kvällen ska jag vara barnvakt, så får nog vänta till nästa helg. Men jag träffade Meike och Ida idag så jag överlever nog =) 
 
Nu är läx-läsningstime! À bientôt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0