Nu jäklar

Haft en underbar dag, absolut. Vaknade halv åtta, lite för trött, kunde inte somna igår, men så fort jag kommer ur sängen kvicknar jag alltid till. Barnen sov faktiskt! Måste vara ett underverk, de har vaknat kl 7 varenda dag på lovet. Men nu kom inte Camille upp förrän vid halv nio och Amandine sov ännu längre, halleluja =P Haha nämen det spelar ju inte så stor roll, jag var ju ändå uppe. Självklart börjar de tjata om att få kolla på film, vilket är strikt förbjudet under veckodagarna, även lovet. Och jag stod på mig! Hehe.. 
När Amandine åt lite frukost, skorpor med sylt och apelsinjuice, ringde Karina. När hon pratade med Amandine så börjar Amandine hosta, och med telefonen fortfarande i handen så börjar hon spy. Fullträff! Så jag fick springa fram, bära henne till toan där hon hulkade upp det mesta av frukosten. Yes, det börjar bra. 
 
Efter det ställde vi in planerna om att gå till parken, och ägnade oss åt sockermålning istället. Jag har pysslat så sjukt mkt sen jag kom hit. Men det är kul =) 
Vi käkade lunch, målade lite till, och tjejerna spelade lite mattespel på datan, sen kom Karina. 

Som jag sa igår så skulle jag ju leta efter lite träningskläder idag men det gick inte särskilt bra. Var shoppar de sånt här? Har knappt sett en enda affär med sportgrejer, jag menar i Stockholm så finns det ju Stadium och Intersport i vartenda kvarter. Men inte här. Meike (och jag) trodde att det kunde finnas i en del av Colomiers där det finns en massa enorma inredningsaffärer och sånt, ser ut lite som Kungens ku rva eller Länna i miniformat. Så tog bussen dit, men icke sa nicke. Det var bara att åka tillbaka igen. Gick igenom affärerna i centrum också men inte en enda hade nåt mer än mjukisbyxor, och det var ju ite precis vad jag letade efter. Så shoppingen blev lite misslyckad. Väl hemma så bestämde jag mig att sticka ut och jogga i alla fall, det var lite segt att komma iväg men själva joggingen var skitskön! Bästa på länge faktiskt. Det är lite kallt att springa i tre-kvarts-byxor, men perfekt när man får upp flåset och blir varm. Sprang några varv i och runt parken, var ute i dryga halvtimman, och det kändes jättebra! Ska verkligen försöka fortsätta den vanan...Får se hur det går. 

Nu har jag precis käkat middag, lite sent men okej. Vi åt raclette (?) igen, det är supergott och mysigt, Och efter ett glas vin blir man så där lagom seg-trött... Så ska försöka sova snart. Vi vet ju alla hur det brukar gå. Har gått med i en grupp på Facebook som heter  Tous les matins je me dis: "ce soir je me couche tôt. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0