La journée Suedois!

Igår var det sverige- och juldag! Det var en gång en norsk, en tysk och en svensk som brände alla sina stålar på pepparkaksdeg och glögg på IKEA och gardigans H&M! På samma dag =P

Lite fånigt men jag ska lägga upp fotona, vi var lyriska. Okej jag som faktiskt kommer från Ikeas och H&Ms hemland, men de andra två tokarna..de kände också sig som hemma bland "God Jul"-skyltarna och pepparkaks-staplarna. Haha, de flesta känner sig väl hemma där nu för tiden antar jag =P
Jag köpte i alla fall hur mycket som helst, en hel del juldekorationer (ja, vi har drabbats av julfebern), en blomma att pryda rummet med, och en MASSA mat! Så nu är jag fulladdad inför december, får se hur länge det räcker bara =P Inte för att jag saknar Sverige så där jättemycket, men man blir ju lite knäpp när  man har chansen.. Och det var underbart med alla svenska namn, skyltar.... kunde lika gärna ha varit i Kungens Kurva som i Toulouse, helt klart. Silly. Och okej, jag var värst, helt klart..

MENMEN, hade en skitbra dag, är lite fattigare nu men det var det värt = ) Snart ska det drickas glögg och julmust och ätas pepparkakor! 

Idag var det vanlig onsdag, mycket att göra alltså. Har bakat cupcakes för andra gången den här veckan, väldigt trevligt. Imorn vankas det franska som vanligt, och på fredag städning och engelska-exchange. På lördag ska vi till Bordeaux!
Ska bli skitkul =) Har ju inte varit utanför Toulouse än, och det blev inget av Carcasonne i helgen men nu äntligen, roadtrip! Det blir jag, Priscila, Beth och Meike, som kör. Perfekt! Det är synd att inte Ida kan följa med bara, men hon jobbar. Stackarn jobbar varenda dag fram till jul nu, eftersom föräldrarna har eget företag och måste jobba.. Men hallå, det borde vara förbjudet, att inte ha en enda dag ledigt i veckan. I fyra-fem veckor. Dessutom får hon crap betalt. Så det är lite trist. Men tror hon trivs ändå, barnen är schyssta i alla fall. Men det är trist att hon inte kan följa med. 

Vi ska i alla fall ha en underbar helg =)  See ya soon, precis en månad till Paris, och sen kommer jag hem. Redan. 
Å snart kommer fotona från Ikea, if I can bother... 

Kommentarer
Postat av: sötast

Vad härligt med ikea! här har det snöat. smön låg iochförsig bara kvar i några timmar men det var fint. kramaaar

2008-11-20 @ 15:17:03
URL: http://soffioffi.blogg.se/
Postat av: Louise - Sveriges största au pair blogg

Jag var faktiskt på alla de ställerna som du tipsade om och Boston var helt underbart.

Jag skulle absolut kunna tänka mig att bo där.

Fast jag skulle inte kunna tänka mig att vara au pair där, faktiskt. Jag är lite dum av mig och vill ha så lite svenskar omkring mig som möjligt, just för att det ska vara lite "exotiskt" så nu med 7-10 svenskar runt hela albany så känns de nästan mycket.



I Boston kryllar det av svenskar märkte jag.



Kramar Louise

2008-11-20 @ 17:58:26
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0