Une semaine

En vecka kvar till avfärd!
Om en vecka och en dag har jag minst ett halvår i Toulouse framför mig. Dags att "offentlig-göra" den här bloggen. Tänkte använda den för att hålla er uppdaterade om vad som händer där nere i söder. Vi får se hur det går, jag har ju en tendens att lägga av efter femte inlägget typ. Men satsar man på stjärnorna så når man trätopparna...eller nåt sånt. Whatever.

I lördags slutade jag jobbet. Efter nästan ett år, elva månader ganska precis. Det kändes helkonstigt. Inte så att jag har älskat jobbet överdrivet, men det har varit min vardag så länge och helt okej, jag har trivts. Så att jobba på som valigt sista veckan och sedan bara lämna in nycklarna och sticka i lördags kändes skumt. Men jag antar att det är så det är. Har längtat efter den här veckan så enormt! Min kropp däremot är nog fortfarande inställd på tidiga morgnar, imorse vaknade jag kl sju helt av mig själv, under sommaren har jag gått upp vid fem för det mesta.
Idag har jag börjat flytta! Har kört ner nästan alla kassar och kartonger till pappas fråd i Nynäs, så nu är det lite mindre grejer i lägenheten. Men det vanliga flytt-kaoset börjar infinna sig kan man väl säga.

På tal om att köra, det är nåt jag inte har gjort på länge. Kände mig som Bambie på hal is! Okej för att gasa och bromsa, men TANKA! Och PARKERA :P Det var nästan att gå ut för hårt, hehe. Stackars Rojne, hon fick se mitt kaotiska jag som jag annars är så bra på att dölja.. Har i alla fall kommit fram till att jag aldrig ska skaffa bil själv. Inte på väldigt, väldigt länge. Låna andras räcker bra!

I morgon blir det Centralbadet med mammi. Ska bli superskönt!

Låter kanske fånigt men den här veckan är allt last last... Man gör allt för sista gången liksom...på typ ett halvår. Fånigt, mitt liv är liksom inte över för att jag lämnar höst-norr några månader. Men jag börjar inse att jag ska vara borta ett tag nu. Det är en hel del att planera. packning, mediciner, bankkort och så vidare. Men planerings-freaket inom mig jublar! Jag älskar att flytta, organisera, planera! Flytt = Nytt liksom! Det enda som tynger mitt sinne är kanske att jag skickar ut min roomie på gatan. Inte bokstavligt talat, men det känns så. I wish I was a rich girl, nanananaaa...Eller kanske, I wish she was a rich girl :P

Dagens ord skulle vara rastlös, men jag kunde inte hitta nån fransk översättning på nätet, så det får bli Une semaine istället. Om en vecka kommer jag ligga och vrida mig i sängen, desperat efter några timmars sömn innan ma vie en France!

Just det, för er smartskaft som har räknat ut varför min blogg heter som den gör, visst är det bra! Bon nuit


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0