Quatre heures canoing

Bonsoir!

Ett dygn i Lezardrieux, Bretagne har förflutit, i en rasande fart! 
Kom fram igår vid fem-tiden, efter tre timmars flyg, tre timmars väntan och tre timmars tåg. En helt okej resa. 
Familjen är skitbra! Är nästan säker på att jag kommer trivas alldeles utmärkt. Vi bor hos Eric (pappans) syster Sophie och hennes man Blue (vet inte hur det stavas men det uttalas iaf så) och de är helt underbara människor. De bor i ett litet gult hus, (nyss renoverat från att ha varit obeboeligt till modernt men charmigt) i en liten liten by ute på landet. Nästan alla hus runt omkring är sådana där gulliga gamla stenhus man ser i franska filmer :) 

Sophie och Blue är iaf helt sjuukt gästvänliga och jättetrevliga, Blue skämtar om möjligt mer än dej pappa och Camille och Amandine älskar honom. Han är pensionerad från UK:s Air Force och har bott typ överallt, och Sophie är pensionerad lärare, hon är bara 47 men har MS så har jättesvårt att gå och så. 

Camille, nio-åringen är jättegullig, rätt mogen för sin ålder tror jag. Läste dikter högt för familjen igår och så. Amandine, femåringen, är som en rätt livlig femåring brukar vara. Älskar att retas, vill ha en massa uppmärksamhet. Men också gullig såklart. Hon testar mina gränser nu i börjar tror jag, men det blir nog bra!

Iaf, det är full rulle här! Idag har jag, Eric och Camille varit ute på guidad kajak-paddling. Vi paddlade 12 kilometer! Nästan fyra timmars paddling. Vi tog det väldigt lugnt, vi var säkert 8 st kajaker och en guide som pratade om växtliv och historia (på franska, förstod väl några ord här och där :P) så det inte så fort, men ändå, snakca om att man var trött i armarna efter ett par timmar! Men det var en intressant upplevelse måste jag säga. Och naturen var jättefin, det var skönt att få vara ute lite och röra på sig efter en dag på flyg/tåg. 
Imorn blir det ridning! Eller barnen ska i alla fall rida, får se hur det blir med mig. 

Idag åt vi crêpes på en riktig crêpes-restaurang, jättegott! Däremot måste jag nog tyvärr justera min kost litegrann... Det är jättetrist men kommer aldrig att fixa att leva här som vegetarian utan att äta ost... Frankrike är verkligen ostens hemland. Ska verkligen försöka undvika ost när det går, men det blir nog svårt. Jag känner liksom att jag inte bara kan överleva på baguette och lite grönsaker. Det bryter mot mina principer men....Ja vi får se. 

Nu måste jag VERKLIGEN sova. Har inte riktigt återhämtat mig från gårdagen. See ya!

Kommentarer
Postat av: Patrik

2008-08-28 @ 19:27:33
Postat av: Patrik Gustafsson

Aha, nu har vi hittat fram din din lilla sida. Kul att läsa att du trivs med värdparet och barnen......



Ha det bra vi tittar in då och då!



/Patrik och Liv

2008-08-28 @ 19:33:48
Postat av: Pappa å Lotta

Hej på dej. Skönt att allt är bra och att familjen verkar trevlig. Vi har börjat fixa i din lägenhet och i morron ska vi till IKEA. Du har fått post eftersänd och nu undrar jag om vi ska öppna den. Hör av dej eller skriv på bloggen. Vi hörs.PappaåLotta

2008-08-30 @ 19:20:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0